fredag, oktober 03, 2008

Friday

Tänk att det alltid är så skönt med fredagar. Herrejävlar vad skönt det är. Helst idag eftersom jag jobbat mucho den här veckan. I går var jag kvar alldeles för länge. Tur att sambon skärpt ihop sig och fixat middag, tända ljus och han hade hämtat min fina gungstol som jag sett på vedhögen hos grannen lagom till jag kom hem. Känns onödigt att elda upp en Carl Malmsten-möbel, om nån frågar mig. Kommer göra sig finfin framför kaminen i vardagsrummet. Nu ska jag hitta lämplig fäll att lägga på.

När Stefan åkte på innebandyträning utspelade sig en tragikomisk scen i casa Långlet. Jag har förstärk mina naglar och eftersom jag ska göra om dem hos Elin i eftermiddag så fick jag lov att ta bort den nuvarande förstärkningen. Med bomullspads, aceton och folie skulle de puts väck. Det var väl bara det att det inte var så lätt att linda fast acetonindränkta pads med folie. Speciellt inte på hand två. Fröken obefintligt tålamod fick panik och skrek och kastade pads och folie runt mig. Det blev drama innan nageljävlarna var rena.

Jag kan inte få nog av min katt. Han är som ett levande gosedjur, som dessutom luktar sköljmedel. Våra morgonstunder är heliga. Mys, mys, mys. I morse låg han på halsen, som en boa ungefär och jag ville aldrig gå upp. Men upp kom jag och väl på jobbet skulle VD (Ola) och chefredaktör (jag) rita dummyn via telefon. Tänk va sårbar man är... produktionschef Katarina är ledig, hon som brukar rita. Efter många turer är den i alla fall färdig nu. Då kan jag börja med nästa tidning.

I kväll åker Stefan till Barcelona och jag är verkligen inte ett dugg avis (?). Det är första gången sen vi blev tillsammans för två år sedan som han åker iväg en helg, själv har man ju varit lite här och där. Känns lite skumt att vara gräsänka - men kul. I morgon kommer Karin från Sthlm och vi ska ha en rejäl update över några kanelbullar. Och apråpå bullar så är jag tämligen säker på att hon har en del att berätta. Senare kommer min andra Stefan för mat, vin och 100 procent säkert massa annat tok.

Inga kommentarer: