fredag, oktober 17, 2008

Ramses och kläderna

Jag tog mig faktiskt samman och städade garderoben i går. Under Du är vad du äter och Lyxfällan. Fan, så mycket kläder jag har. Fick ihop två sopsäckar med grejer som inte använts på mer än ett år. Jag är rätt dålig på att ge pengar till välgörenhet men två sopsäckar kläder ska Röda Korset få till sin butik. Finns en del dyrgripar de nog kan sälja lite dyrare, typ Hugo Boss-grejer och märkesjeans. Mest skrämmande var att jag gav bort kläder med prislappen kvar. Alltså saker jag köpt och aldrig använt. Ska se över mitt shoppande tror jag...

Ramses var inte jätteförtjust över urstädningen eftersom den gjorde anspråk på hans favoritplats; min säng.



Efter att ha travat runt på kläderna fick han nog...



.. och gick och la sig i turkosa soffan istället.

1 kommentar:

Ida sa...

Hm ... en virus som går ... städa-ur garderoben-virus...Det gjorde jag igår också och fick en sopsäck till Erikshjälpen och en till soptunnan. Men det känns bra när det är gjort trots att man måste inse att 20 kilo övervikt gör att halva garderoben ryker.
Hittade din blog av en slump för jag letade en film.
Ha det gott