tisdag, mars 06, 2012

Vasaloppet 2013?

Varje år, utom det år då jag var nygravid eller det efter då jag var relativt nyförlöst, har jag och Stefan sagt följande mening till varandra: nästa år åker vi. Detta så klart för att vi ofta har lite ont i skallen, eller andra bakisåkommor på vasaloppssöndagen.

I förrgår när vi sa de orden hade de mer substans. Så kanske blir det Vasaloppet 2013? Jag gillar utmaningar. Jag gillar mål. Jag gillar att slå ur underläge. Jag gillar att tävla, mot mig själv och andra.

Det känns som om man måste ha åkt en gång. När man bor där vi bor, liksom.

Men, istället för Vasalopp i år så blev det en del tältning. Det har jag sett några fyndiga skriva om deras besök i mässtältets restaurangdel. Tältning, lite kul faktiskt. För min del blev det tältning i tisdags då jag var med i juryn när Kocklandslaget mötte ett lokalt dreamteam i en kockduell. Jag var där i torsdag en sväng, efter en god middag på Strand och jag var där i lördags efter en liten sammankomst på bygatan 17. Hos oss, alltså. Det var mitt bidrag till tältningen i år.

Jag har förresten känt ett sug efter bloggen den senaste tiden. Eller snarare över att få skriva ur mig lite. Vem vet, det kanske blir fler än ett inlägg i kvartalet? :)

Inga kommentarer: