onsdag, mars 28, 2012

Back on track

Kan inte påstå att det varit särskilt roliga dagar. Sjukan blev bättre på söndagen och måndagen, för att sedan ta om i går. Det hela ackompanjerades av att jag helt plötsligt inte kunde somna på kvällarna. Somnade tre i måndags morse och fyra i tisdags morse. I går var jag levande död på jobbet med feber. Men, jag lyckades genomföra dagen som både innehöll en massa skrivande och en tur till Leksand för kul rep. När jag landade i hemmet kände jag mig som en stålkvinna. Somnade med Stella halv åtta och vaknade av Stella halv åtta i morse. Tolv timmar på sovkontot - check. Och som ny, även om förkylningen hänger kvar.

Det är inte roligt att läsa om sjuka människor. Så nu blir det nåt annat.

I måndags besökte jag en lammgård. Jag har ju en hemlig dröm om att leva som bonde med gården full av djur. Tyvärr vill inte min man det och ekonomiskt sett går det inte ihop med vår livsstil. Nåja, efter att jag bland annat bevittnat när en tacka födde ett lamm och ägnat mycket tid åt att gulla med de 180 lamms om bor på fårgården frågade jag om vi fick låna ett par i sommar. Det fick vi gärna och jag presenterade genast idén för min kära granne, som nappade. Så, det kanske blir lamm i Långlet i sommar. Vilken lycka för barnen (och även mammorna, främst mammorna).

Har suttit hemma och knackat ner den sista texten till veckans blad. Ska bränna iväg till kontoret. Är väldigt sugen på shopping så det får bli en runda på lunchen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken braig kompromiss att valla fåren över sommaren! Det ger lite mättad hunger på bondelivsdrömmen.

Jennie sa...

Låna är en bra grej ;D
Jag lånade 2 gutefår med tillhörande bebisar en sommar,helt underbart mysigt! Sen gjorde dom så fint! Hade rena golvbanegräsmattan i björkskogen.
Mindre populärt när småttingarna klämde sig genom nätet och blomknoppar och annat smått och gott i grönsakslandet rök :)Men...det var helt klart värt de :)