torsdag, mars 08, 2012

Staden i mitt hjärta

Har pirr och längt inuti. I morgon bär det av mot Uppland, nämligen. Vi börjar helgen i Uppsala, med övernattning hos lillebror och Ida. Känns alltid lite extra i Uppsala, min gamla hemstad mellan 1999 och 2005. Sex fantastiska år då det hände massor. Gymnasium, universitet, krogjobb, mina första stapplande steg som journalist, många vänner och bekanta, lyckliga och mindre lyckliga kärleksrelationer. Det var i Uppsala jag blev vuxen.. även fast jag kanske inte alltid betedde mig särskilt vuxen. Uppsala är ungdomens stad, så även för mig.

Middag och utgång på mina älskade gamla stammisställen. Kan mycket väl bli en liknande bild som denna. Här är dock Jonas med, men han bor i Stockholm och dit åker vi lördag fm.



I hufvudstaden planerar jag att flanera, shoppa, känna lite storstadspuls och förhoppningsvis inviga uteserveringssäsongen. Det blir förhoppingsvis även en del möten med personer som har en särskild plats i mitt hjärta.

Lördagen avslutas med inflyttnings- och examensfest i Bromma hos Benny och Carro.

Kan bli kul det här, enda minuset är väl att det ska bli jobbigt att vara borta från Stella en helg. För mamman alltså. Själv blir hon snarare glad om hon ska sova borta och har tjatat hål i huvudet på mig om "mommo", "moffa" och "ördagsgooodiiis". Tänk vad skönt att man har det så ändå, att barnet verkligen vill till sina mor- och farföräldrar.

Inga kommentarer: