måndag, mars 19, 2012

Vill ha bakslag

Förvisso tycker jag att det var underbart med vårvädret förra veckan. Och visst är den en jädra känsla när vinterkappan och stövlar byts mot tunnare varianter. Och när de sopade trottoaren här utanför i fredags mös jag. Och när det var 12 + och sol när jag åkte hem så mådde jag riktigt bra. Men, jag vill ha mer vinter. Så ett bakslag tack! Detta för att det är betydligt mer trevligt att fira påsk i Mora om det är snö. Skid-, pulk- och skoteråkning blir nämligen svårt på bar backe.

Så, väderguden, skicka ner ett lass snö så att vi slipper den här sorgliga, leriga och sandiga backen. Jag vill sitta i en snödriva och sola nosen och lyssna på takdropp i påsk. Ok?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen nån som tycker som jag:) Räcker att jag missade mitt Bösjön förra påsken. Då låg man här hemma på gräsmattan och solade i linne. Mer snö till påsken!!! Sen får det bli vår. Kram på dig!/Grannen!

Anonym sa...

Gilla, gilla!