lördag, mars 24, 2012

Då vet man

Att tycka synd om sig själv och ägna sig åt självömkande är egentligen inte min melodi och jag blir redigt irriterad på folk som ägnar sig åt det. Men i dag, då ansluter jag tyvärr till den skaran. Solen skiner ute, jag vill gå ut och röja i trädgården, kanske plocka fram utemöblerna, upptäcka vårtecken med min dotter, gå långa svettiga promenader och sola nosen. Det är tyvärr inte möjligt på grund av något som angripit min stackars kropp. Mår som en påse skit och behöver sova varannan timme.

När jag inte är sugen på att laga en god lördagsmiddag, ett glas vin eller mörk choklad smaksatt med mint, då jädrar vet man. Vet att fru Jemthans är sjuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inge roligt att höra:( Men tänk possitivt, snart är påsken här och då är du frisk som en nötkärna och får dricka både påskmust och rövine:) KryaKram till dig!/ Jenny (grannen)

Karin sa...

Krya på dig!