tisdag, mars 13, 2012

Länge leve Långlet

Helgen. Herre, säger jag bara. Fredagen innehöll roligt bilåkande, pata negra, champagne, drinkar, BJ- och Flustrethäng, bardiskdans, taxisjungande och lite till. G a l e t! Det var tre trötta krakar som vaknade upp i Luddes och Idas lägenhet och försökte hämta kraft till lördagen. Sol, flanering och shopping på stan blev kul inflyttningsfest. Söndag, solig promenad i Sumpan, pizza, Ikea och hemfärd.

Lika roligt det är att åka iväg, lika roligt är det att komma hem. Att bo i Långlet, att ha mitt liv i Mora med allt vad det innebär, är allt jag vill ha. Storstan är lagom i just en helg.

För andra gången i sitt liv sov Stella borta två nätter i rad. Som vanligt gjorde det henne inget alls. Och som vanligt så var det jobbigast för mig/oss. Att komma hem till den här slår alla känslor i hela världen.



I går hade jag mycket strategiskt tagit ledigt. Var på redigt vara nära-humör och som tur var Stella det också. Det var inte många minuter av gårdagen då vi inte hade kroppskontakt. Vi läste böcker, la pärlplattor, kramades, lagade mat, kramades ännu mer och kollade på Lotta på Bråkmakargatan. Jag älskar de dagarna då jag kan ge henne absolut all tid och bara vara nära.

I dag är det nya tag på jobbet. Riktigt kul! Ute skiner solen och jag mår bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig mamma du verkar vara.

Sofia sa...

Det där var den finaste kommentaren jag någonsin fått :) På riktigt...