tisdag, mars 20, 2012

VAB-dag

Vaknade i natt av en mycket varm liten tjej som kröp upp i min famn. Så i dag är den här redaktören hemma med vård av sjukt barn. Jag tycker att det är mysigt att vara hemma, men har som många andra mycket att göra på jobbet. I mitt fall handlar det om att det inte blir någon tidning om jag är hemma. Och det går ju inte. Får jobba lite medan hon sover.

Det här är första gången på typ ett år som Stella har feber. Ungen är aldrig riktigt sjuk. Nån gång under hösten har hon varit lite snorig, men då har hon fått vara hemma en dag och vilat och vips så försvinner det. Jag tycker nämligen att sjuka barn ska vara hemma från dagis, även om de bara är lite sjuka. Tempot på dagis lämpar sig inte för småkrassliga barn. Jag tror att man får igen det på att barnen inte blir riktigt sjuka.

Det verkar som att Stella brås på sina päron. Varken Stefan eller jag är nämligen särskilt sjuka av oss. Ungen har haft feber max fyra gånger i sitt liv, det måste vara en ganska bra siffra för en två och ett halvt-åring.

Inga kommentarer: