måndag, mars 19, 2012

Brastart

Det var länge sedan jag vaknade så utvilad en måndag. Lyckades med uppdraget att ladda energi. Att måndagen dessutom bjuder på sovmorgon och morgonmys med Stella känns som bästa tänkbara start på veckan. Jag ska testa kettlebells för jobbets räkning i kväll. Jag får alltså sovmorgon för att ikväll träna på arbetstid. Lite för bra för att vara sant faktiskt. Mitt jobb har många fördelar och den största av dem är flexibiliteten.

Börjar dagen med proteinrik frukost. Två vändstekta ägg och en liten skål med hallon och kesella. Gott! Hur får ni till nyttiga frukostar?



Den lilla söta har varit en fröjd i helgen. Vi har mest myst runt och i går firade vi hennes kusin Nils som snart fyller ett (men som bor i Gbg och kommer att vara där på sin födelsedag). Stella ställde upp som paketöppnerska och jag tror att hon tycker att det är roligare att öppna än det som faktiskt finns i. Precis som sin mor så är hon förtjust i sina solisar. De finns i en ficka i bilen och lyser solen sätter hon på sig dem själv.

3 kommentarer:

Maria sa...

Här hemma är det oftast kolhydrater till frukost i form utav havregrynsgröt.
Känner dock att jag skulle behöva variera mig lite mer.

Har efterlyst lite frukosttips och hittade för ett litet tag sen denna blogg: http://theresiast.blogg.se/
Tjejen bakom bloggen bor i Sthlm, dansar och sjunger i Base23 och hon lägger var och varannan dag upp frukosttips på sin blogg. Så där har iallafall jag fått en del inspiration och tips när det gäller just frukosten :)

Jennie sa...

Har käkat LCHF i snart 3 månader nu.......så frukosten brukar bestå av antingen:
* 2 ägg
* keso,hallon & hasselnötter
* lchf pannkaka med hallon & grädde
* 2 mjuka brödskivor med ost (lchf bröd)

Nina sa...

En smoothie på eko yoghurt,eko turkisk yoghurt, hallon, blåbär och ett kokt ägg till det...m mm mmm!

Ev. Kesoplättar, inte dumt de heller.