torsdag, mars 15, 2012

Torsdag på topp

Jag har alltid älskat torsdagar. Så även denna. Har varit en redig fikadag då jag fikat med samtliga intervjuobjekt samt även hunnit med en lunch med Karin och en eftermiddagsfika med Maria. En redigt social dag. Och det gillar jag ju.

Dock dras jag med den värsta träningsvärken i mannaminne. Den liknar inget jag tidigare varit med om. Fick till och med ta smärtlindrande i morse och det är inget som tillhört vanligheterna att jag knaprar såna piller. Hade egentligen tänkt prova kettlebells i dag men eftersom jag inte kan få på mig jackan själv och knappt sätta mig på toaletten utan hjälp så får det vänta till på måndag. Det blir en vilodag helt enkelt.

I går hade jag och Stella tjejkväll hemma. Vi lagade god mat och det är så roligt att ha med min lilla hjälpreda i köket. Hon har lärt sig att duka, vilket ju är himla praktiskt. Vi lagade lax som vänts i mandelmjöl innan stekning samt en varm sallad på färska sockerärtor och dito hericot verts som vänts i smör, citron och flingsalt. Nyttigt, enkelt och gott. Stella kör inte carbfree som sin mor så hon fick potatisstomp till.



Hittade några bilder från helgen. Suddiga sådana. Och det var väl lite så helgen var, kanske. När jag och Ida gick loss i nya Gränby centrum hittade Stefan och Hasse sin dröm-Ica. Ett kvantum med bar inuti. Så medan vi shoppade charkuterier och ost så drack de öl. Stefan utbrast "Man fick till och med dra Ica-kortet när man köpte öl" och var alldeles lycklig.



Fina svägerskan Ida och jag på Flurran.



Efter hallonshot i utebaren på BJ förevigades dessa miner till efterlevande.



Ett av inköpen i Stockholmsstaden var ett riktigt knallrosa läppstift som jag smetade på till lördagskvällens festligheter, hiss eller diss?



Nu ska jag snart göra kväller. Det blir fint det.

4 kommentarer:

Alex sa...

Hiss! Jag önskar att jag passade i starka läppstift också. Det där var skitsnyggt!

Anonym sa...

En fråga vart tränar du? är de kettlebells pass el kör du sj?:-)

Sofia sa...

Men Alex klart du passar i det! :)

Anonym: Jag tränar på Class gym i Mora men kettlebells ska jag testa på Morahälsan. Enligt initierade källor ska dock kettlebells komma till mitt gym snart. Längtar!

Anonym sa...

Ja de verkar kul å sjuk effektiva ;-)