fredag, mars 30, 2012

Huset fullt av tulpaner

Gah vilken dag. Blir ibland rädd för mig själv och vad jag kan åstadkomma på en dag om jag lägger manken till. Dock kommer bakslaget i form av rejäl urlakning.

I går fick jag en bukett tulpaner av min man. I morse var svärmor här med en bukett tulpaner när jag åkt till jobbet. På lunchen kom en supergullig tjej fram till mig på Strand, det var min vän Jennies svägerska som lånat min rosa bröllopsklänning för att hon själv ska sy upp en liknande. Även hon hade en fantastisk vårbukett tulpaner till lilla mig, som tack för lånet. Det hade verkligen inte behövts men jag blev så klart jätteglad. Summa: Jag har hela huset fullt av härliga tuplaner i olika färger. Det mår jag bra av.

Kom hem med en Pippi-klänning till Stella som uppmuntran. Lyckan är när hon blir lycklig. För det blev hon. Ungen älskar Pippi och kan nästan hela Pippi-sången utantill. I dag ska jag rita ett kors i taket. Stefan lagar fredagsmiddag, efter ett recept han letat upp. Det har nog aldrig hänt, annars tar han alltid recept han kan eller frågar sin mor. Dessutom var det år sen han lagade just fredagsmiddag. Känns mycket lyxigt att jag fick krypa upp i soffan med Stella och inte ställa mig i köket. Dessutom luktar det gott och jag såg att han tagit upp trattisar ur frysen. Spännande värre.

I kväll somnar jag ovaggad. Typ snart.

Inga kommentarer: