måndag, mars 19, 2012

Jag hjärta kettlebells

Så var det då äntligen dags. För kettlebells. Har varit toksugen på det länge och förväntan var befogad. Så. Himla. Kul.

Jag gillar träning där man kan skotta på utav bara helvete, helst utan koreografi och tjafs. Och det är precis vad kettlebells handlar om. Svänga klot tills man tuppar av, typ. Bästabästa är också är det är styrka kombinerat med flås, och att det var högt tempo. Trots att jag går på ett annat gym kommer jag vänstra lite på Mora träningscenter som än så länge är de enda som erbjuder kettlebells i Mora.

Det kanske är kettlebells som är nyckeln till min sommarkropp?

Har ni testat?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar´t.
Finns ingen bättre och roligare träning,har redan efter ett par veckor av den träningsformen..lagt märkte till starkare och snygagre armar.Rygg och ben får också jobba hårt.
Bara att säga till så kör jag med dig.
Puss och kul att du äntligen fick röva ur vagen och hängde med:)
Kw

Marie sa...

Här har du en till som är kettlefrälst :) Det är enormt peppande att veta att jag kan ta ut mig max från första sekunden - just för att passet är kort och intensivt. // Marie