lördag, november 29, 2008

Sol, snö, Sälen

Hemma igen efter 1,5 dygn i ljuvliga Sälen. Det är konstigt, att något så fantastiskt finns så nära och ändå är man (jag/vi) så sjukt dåliga på att åka dit. Jag avgav ett löfte igår till flera personer; att åka dit oftare.

Torsdagskvällen bjöd på glögg och lite häng med Jonas och hans polare, varav vissa gick "al in" redan första kvällen. På fredagsmorgonen vaknade vi till ett gnistrande Sälen. Två minus och sol. Så. Skönt. Skistars eventchef Fredrik bjöd på lunch och sen åkte vi runt och tittade på anläggningarna. Längst upp i Gustavsbacken fick jag sån jäkla lust att dra på mig skidorna. Det får bli nästa gång.

Efter lite bastubad och mys i stugan tog jag och Stefan igår kväll en taxi till smyginvigningen av nya Gustav Grill&Bar. Där möttes vi av härliga Calle och hans krögare. Goda drinkar och tilltugg blev så småningom en buffé som ligger väldigt högt upp på min godaste-lista. Supermör oxfilé, lammracks, tigerräkor, getostbollar, goda röror, ceasarsallad och mycket mer. Oh my. Det var verkligen sjukt gott. Efter trevligt mingel åkte vi mot Tandådalen igen och mötte upp Jonas på Wärdshuset. Singel som han är upptäckte han vilken brudmagnet min jobbkamera är. Vimmel Dalarna, kom han i från och tjejerna posade glatt. Haha.

Nu äntligen vräker det ner snö utanför. Jag ska snart in i duschen för att bli klar till fem då Anders och Karin kommer på fördrink. Sen bär det av på julshow och efter det kan det gå hur som helst, när vi fyra är i farten.



Blev man sugen på att kasta sig ner för den här pisten? JA.



Så skönt att få komma bort med min darling och njuta av livets goda.



Vi två har hängt ihop sen jag var nyfödd och Jonas var två månader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka mysbilder... vet inte vilket som såg härligast ut... En gnistrade vinterbild, pussas med sin älskling eller kramas med en barndomsvän... Nedrans vilken helg du måste ha haft :)

Daniel sa...

Mys mys!
Basta så mycket ni orkar nu!