fredag, november 07, 2008

Maggan on tour

Det spelar ingen roll hur tidigt jag går upp. Mornarna är ändå kaotiska hemma i Långlet. I morse hade jag lagt telefonen i andra änden av rummet för att tvingas gå upp. Och det gjorde jag ju, men bara för att lägga luren i sängen och snooza. Jag är en snoozqueen. Hann dock ändå med att byta tillbaka bil och tanka den innan jobbet. Nu sitter jag med en sån där text jag inte vill skriva. Och det måste gå fort för snart kommer Svempa och hämtar upp mig för en dag on tour. En fredag helt i min smak.

Som jag längtar efter den där blonde, snygge elektrikern. Ska bli underbart att få hem honom ikväll. Jag tänker mig en tapasmiddag, ett glas vin, Idol och sked i nya soffan. I morgon har vi för en gång skull inget planerat. Inga måsten. Bara få vaka, äta långfrulle och sen kanske en runda på stan. På kvällen vankas det 30-årsfest. Då är det mao partydags igen. Måste alla fylla år hela tiden? Nästa lördag är det Parde. Så det blir till att fara ner till hufvudstaden på torsdag kväll för en riktig tjejhelg.

Inga kommentarer: