onsdag, november 26, 2008

Halv - igen

Okej, om man kände sig halvt handikappad i måndags utan bredband ett par timmar så var det inget mot hur jag kände idag. Lilla silvriga Ericson har inte mått så bra och idag la den av helt. Ingen mobiltelefon. Ja, panik. Dramat började vi fem och jag fick panikringa till stället jag köpt telefonen på och komma dit med den. Jo, de konstaterade att den är stendöd. Tur att min far inte är så haj på telefoner. Han har nämligen en ny Samsung som bara ligger eftersom han inte förstår sig på den. Jag ratade tegelstenarna till lånetelefoner och är nu med Samsung. Jag är inte tappad när det gäller mobiler men Samsung är bara skit, kan jag konstatera efter att ha försökt byta ringsignal i en halvtimme. Slutade med att jag fick ringa Andreas som har en likadan.

Ikväll blev det rodelposition. Det vill säga soffliggning. Bönderna och Leila. Efter lite tvätt och annat tråk väntar jag nu på att prinsen ska komma hem och dricka te med mig. Sen blir det bums i säng.

Det blev en rolig öppning idag som kan betyda fullsmockad helg. Kanske sticker till Sälen i morgon eller på fredag och sover över. En kombinerad jobb- och nöjesresa. Dessutom är Jonas på plats med sitt gäng vilket betyder att det kommer att gå galet till i Tandådalen i helgen. Vi måste dock vara hemma senast lördag eftermiddag då det vankas julshow nummer ett den här vintern.

Inga kommentarer: