måndag, november 10, 2008

Pinsammaste

Okej, man har sett mycket som fått en att krypa långt ned under filten i soffan. Men kvällens avsnitt av Färjan slår alla rekord. Maken till pinsamma människor har jag typ aldrig sett. Som de som var på "raggningskurs" med några om än mer pinsamma "raggningsproffs". Ska man skratta eller gråta? Och så spelade Arvingarna. Som en obligatoriskt bihang fanns feta småstadstjejer i illasittande kläder, taskig smak som drack Doodleys i hytten. Det är tragisk, hur det är.

I övrigt har jag en vinterpälstjockt lurv att mysa med. Ska somna tidigt idag hade jag tänkt. Blir tidig avfärd söderöver i morgon bitti. För en gångs skull ska jag vara föremål för ett reportage. Spännande. I övrigt är jag övertygad om att det blir en kanondag i morgon för båda favviskollgegorna kommer till stan för möten.

Det här var den bästa måndagen på mycket länge. Har bara träffat trevligt folk och avslutade dessutom med lite ompyssling på salong. Hemma blev det spenatsoppa med rökt lax, två SATC-avsnitt och sedermera Färjan. Det är världsklass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att läsa din inställning till överviktiga människor. Inte första gången de nämns i din blogg. Döm inte folk efter vikten, innanför finns en människa som du. Du har turen att vara smal men det är inte vikten som avgör hur man är som person.

Sofia sa...

Eh... jag dömer verkligen inte folk efter vikten. Då har du fått fel uppfattning. I det fallet du kommenterat använde jag det för att det var som jag skrev; de var feta. Och det får man skriva. Utan att döma folk efter vikten.