tisdag, november 11, 2008

Mammakväll

Nu börjar den här arbetsdagen lida mot sitt slut. Skönt. Det var en trevlig tur söderöver som på många sätt liknade en fars. Till exempel träffade vi en man i kalsonger och blev tagna för Jehovas vittnen. Haha. Avslutningsvis åt jag och Svempa en riktigt trevlig lunch innan jag åkte tillbaka till Mora.

Nu ska jag åka till Mr Skomakare med diverse klackar och sen åka hem och koka upp spenatsoppan från igår. Mamma kommer ikväll och ska hjälpa mig organisera köket och flytta ner det sista från övervåningen. Mamma är bra på sånt.

Bokade nyss tågbiljetter till Sthlm i helgen. Ska bli galet kul. Hundra år sen jag åkte tåg, det blir alltid att man tar bilen men jag är less på att ha den i stan. Skönare med tåg och jag lär få rejäla flashbacks från allt pendlade mellan Uppis och Orsa.

Inga kommentarer: