onsdag, november 05, 2008

Finbesök och vinterdäck

Det är faktiskt skönt att ha en man i huset. Till exempel när man ska sätta på vinterdäck. Eller när ett nylackerat soffbord ska sättas ihop. Eller när en åkgräsklippare ska hämtas. Tur att man är en do:er. Det blev ingen promis på lunchen eftersom jag blev varse om att jag ska på möten i Blg i morgon. Ingen klockren kombo med sommarsulor och minusgrader. Fick slänga in de två däck vi har hemma. Ett slarvade bilförsäljaren bort. Det andra har Stefans kompis däckkillen redan. Så jag åkte till däckkillen och kommer senast 10.00 i morgon, då jag behöver lämna Mora, att ha en bil med vinterdäck. Nice.

Så var det bordet. Och gräsklipparen. Älskade svärfar kommer med gräsklipparen och monterar ihop bordet. Han som alltid ställer upp, no matter what.

Nu ska jag koka kaffe. Väntar finbesök. Tin och lilla Svea kommer på fika.

Inga kommentarer: