måndag, november 24, 2008

Jävla Telia

Tänk va beroende med. Efter att jag kokat ihop dagens middag (broccoli- och ädelostsoppa) bänkade jag mig för en av dygnets många internet-updates. Inget nät. Sätter på tv:en. Ingen signal. Dessutom ingen karl hemma. Fick springa ner i källaren själv och stänga av modem och rauter. Fortfarande ingen signal. Efter tå timmar började jag få svår abstinens. Snälla Stefan ringde snälla Benny som kom hit och försökte. Han är ett dataproffs men lik förbannat hoppade det inte igång. Då ringde jag Telia och fick prata med en sån där asjobbig röst. Lustigt, för sekunden efter att Telia-rösten meddelat att det minsann inte var några störningar så kom det hela igång. Situationen räddad.

Hoppas att stormen avtar så att jag får sova. Tycker oerhört synd om min älskling som sovit typ en timme inatt innan de körde mot Örebro vid 5-tiden i morse. Sen de kom fram har han jobbat och ska göra så halva natten. Önskar att han åtminstånde var hemma så att jag fick krama om honom. Men icke, får hålla till godo med lurvet.

Nu ska jag kolla om det möjligtvis finns några resor kvar till solen i jul. Har inte riktigt släppt tanken på en jul i solstol... Brasilien, Dominikanska, Filippinerna. Kolla kan man ju... men nu är det till och med så att Stefan vill.

Inga kommentarer: