fredag, november 30, 2007

1995 ringde

Igår hände något märkligt. Jag köpte ett par jeans i onsdags som jag inte var särskilt nöjd med när jag provade dem hemma. Det blev till att gå tillbaka med påsen till jeansaffären och prova mer. Jag höll på länge och väl med de märken jag brukar prova men inget par föll mig i smaken eller passade baken (hehe). Jag har ganska speciell kropp, har jag konstaterat och passar typ inte i några jeans alls eftersom jag har så hög midja och utstående höftben. Plötsligt fick jeans-killen en idé och sparng och hämtade ett par Levi´s. Aldrig, sa jag. Levi´s hade jag 1995 i femman och inte en dag därefter. Skulle jag ens prova ett par Levi´s så skulle 1990-talet ringa och fråga om de kan få tillbaka sina jeans. Typ. Nåja, jag fick på mig dem till slut. Tack, tack snälla Micke för att du var påstridig. De satt som ett smäck. Ärligt talat så har jag aldrig provat ett par jeans som sitter så bra. De är liksom perfekta. Jag kunde konstatera att det hänt lite med Levi´s sortiment sedan 1995, nu har de ju till och med stuprör. Och hög midja. I love it. Bästa bästa var också att jeansaffären inte hittat någon som passade i mina jeans. Därför sålde de ut allihopa för halva priset. Kan det bli bättre?

Fredag, fredag, fredag. Hallefuckinglulia. Nu ska jag snabbkorra tidningen, åka och ta en bild på en person, rusa ut på stan och handla diverse saker, hämta upp Stefan och sen åka hem och packa. Prick 16 (det kommer det aldrig att bli) kommer Anna och hämtar upp oss, all packning och en bricka med vit chokladpannacotta. Off we go to Sääääääääääääälen. Måste, måste bränna ett Sälen-soundtrack att ha i bilen. Får nog packa ner bergsprängaren också (finns risk för att att 1990-talet ringer igen) så att vi kan poppa i bastun. Det ska bli så roligt i helgen!

Inga kommentarer: