måndag, november 19, 2007

Nu åker jag hem till laxen

Hade tänkt vara härifrån vid fem men icke. Har nyss hjälpt ledningen med en platsannons som ska gå ut i veckan. Såå konstigt att skriva sådär formellt. Det är ju inte så man skriver vanligtvis. Nu sticker jag hem till laxfileérna som just nu blir klara i våran ugn. Måndagar är lax-dagar. Det är nog det enda bra med måndagar.

Ikväll blir det inte många knop. Hade tänkt träna med Anna först men jag pallar inte. Det blir på sin höjd lite spring i trappen ner till tvättstugan i källaren. Jag är laaaaaat idag. Så jag bäddar nog ner mig på lämpligt ställe med bra bok. Kan Connellys nya ta och komma som pocket? Känns lite onödigt att köpa den inbundna. Men snart kan jag inte hålla mig längre från kommisarie Bosch och hans mordgåtor.

Nopp, nu hoppar jag in i en svinkall silverfara.

Inga kommentarer: