måndag, november 26, 2007

Kaos.

Herremingud. En timme innan lämmning kraschar strömmen i Borlänge. Nu, två timmar senare, har det gått igång igen. Och det är tur det. Annars hade det blivit en himla meck med tryck, post och så vidare. Med största sannolikhet så håller vi deadline ändå - peppar, peppar.

Måndag, aldrig kul. Helgen var bra. Det hela började dock dåligt. Stefan hade fått ett rekommenderat brev som skulle hämtas ut på Ica. Japp det var från Länsstyrelsen. Japp från den stund han delgivits belutet så rök det. Körkortet. Stackarn, han var helt förstörd. Som plåster på såren fick han välja vilken mat han ville och glädja sig åt att det aldrig behöver bli diskussioner om vem som ska köra om vi exempelvis är på middag. Det gör jag de kommande två månaderna.
Fredagskvällen bjöd på ljusstöpning. Riktigt glatt. Roligast var dock inte att stöpa ljus utan att mingla och busa med Maya. Maya är Stefans lilla kusinbarn. Typ den sötaste lilla tjejen i världen. Och mest lekfulla också för den delen. Nu har jag för första gången ever hemstöpta ljus.
På lördagen var man, full förståeligt, ganska seg. Det blev Hästensmys med inspelat Idol fram till sen eftermiddag. Så skönt med en dag i sängen. Jag väljer att inte kommentera fredagens utröstning i Idol. Katafuckingstrof. På lördagskvällen var jag inte ett dugg sugen på någon aktivitet som innehöll alkohol. Istället gjorde vi hembakat pizza med extra allt på och roade oss framför tv:en. Stefan satte på ett sömnpiller, dvs en fil, och jag slockade innan midnatt. Så skönt att vakna igår och vara utvilad för första gången på mycket, mycket länge.
Igår var en riktig fixardag. Idag börjar nämligen arbetet med the big slägga. Jag ska få ut mina aggressioner (kan behövas) och dessutom riva den hopplöst omoderna undervåningen. Ska bli spännande.

Det här blir en fullmatad vecka. Och den lär väl vara över ens innan det startat. Det ska faras runt en del och på fredags drar jag, Stefan, Anna och två till par (plus småbarn) till Sälen på weekend. Hur kul ska det bli? Jävligt kul. Jag planerar att äta gott, sova gott, roa mig gott och kanske, kanske ta mig ut i backarna.

Inga kommentarer: