måndag, november 05, 2007

Äntligen en inspirerande måndag

Känner mig obeskrivligt nöjd över att vi inte gick ut i lördags, trots att det var en riktigt partykväll. Beslutet föranleddes av min fredagskväll. Då spårade det rejält. Festkommiteén hade möte och det verkar som om vi missuppfattat vårt uppdrag något. Det verkar som om vi tror att det går ut på att festa så mycket som möjligt. Mötet inleddes med att vi planerade i kanske en halvtimme. Sen tog vinet och instrumenten över. Jävlar va vi lirade. Och drack. Jag hade lovat my man att vara hemma i hyfsad tid. Strax efter två ringde han och frågade var jag höll hus. Då var jag och Carina inne på 25:e versen av en låt som jag fortfarande inte vet namnet på.

I lördags var jag rätt sänkt. Vinet tar hårt som fan när man har en kolhydratsnål kost. Vaknade upp med pannknack utan dess like men pallarde mig upp och stekte ägg. Jimmy kom över på frukost och var därefter en riktig klippa och hjälpte mig med diverse hushållsysslor. Stefan sålde bilen under tiden. Efter ett tag tog jag en titt på mig själv i spegeln och konstaterade att huden behövde frisk luft. Efter en blick på Stefan och Jimmy konstaterade jag att även de behövde lite sol. Det var ett fantastiskt väder i lördags, strålande sol, nollgradigt och vitt - snön hade ju fallit under natten.
Efter vår promenad kände jag mig som en ny människa och redo att gå ut och käka med Stefans släkt. På Lönnkrogen fick jag en underbart len sparrissoppa följt av sotad röding med limecreme och grönsaker. Till det ett syrligt vitt som dock inte gav mersmak: jag ville bara hem till soffan. Det blev en sväng förbi Videocenter och sen hem till mysbyxor, katten och soffan. Helt perfekt sätt att avsluta lördagskvällen på.

Igår stod roadtrip på schemat. Det var också exakt ett år sedan Stefan och jag träffades och blev tillsammans. Bästa dagen 4 november. Flera timmar försenade, as usual, åkte vi neröver. Första anhalt var shopping av utebelysning. Utebelysning är en hel vetenskap men vi hittade verkligen utomhusbelysningen to die for. Apsnygga. Jag shoppade också, äntligen, fyra Iittala-ljusstakar som jag velat ha samt en skål av samma märke. De gjorde sig mycket bra i vardagsrummet. Under gårdagen hann vi också med en sväng inne i Kupolen där det blev en härligt varm parkas, nya skinngloves och lite annat smått och gott. Stefan valde att tillbringa sin tid inne på Jula. Hur fan man nu kan välja det.

Gårdagskvällen avslutades med tapas och ett glas rött framför "Ensam mamma....". På det stora hela tycker jag att morsorna valde rätt. Lite trist att programmet är slut nu, även om jag kommer klara mig mycket bra utan Susanne. Hon är bara too much! Nån som såg underklädesreportaget med tillhörande intervju i Klick? Oh my va pinsamt. Roligaste är också att hon en gång yppade att hon ville arbeta med inredning i TV, nån som sett hennes hem? Katastrof-fult.

Nu ska jag dra igång nästa tidning. Tema: Älvdalen. Byn som gud glömde. Har på riktigt gjort ganska mycket research men det finns absolut inget kul att skriva om. Johnny och Sune menar att de blir deprimerade bara av att åka dit. Det kan jag kanske hålla med om... förutom om jag ska dit och träffa Malinus eller Hannah. Of cource.

Inga kommentarer: