torsdag, november 15, 2007

Trött, så trött

Nu stupar jag snart. Den senaste veckan liknar ingenting. Jag har inte tagit det lugnt sedan förra måndagen och det är alldeles för längesedan i fröken Westmans värld. Förutom besöket i Ua/Sthlm så har det varit något exakt varje kväll. Så även igårkväll då det vankades fest i Ejendals arena. Anna och jag, fnissiga som få, hoppade på bussen i Mora där vi träffade andra företagare, kommunalråd och andra välkända profiler. När vi anlände till Leksand bjöds det skumpa och godaste snittarna ever. På riktigt har jag aldrig varit med om maken till snittar. Gudomliga. Det blev mycket mingel under kvällen och jag träffade en hel drös intressanta personer. Det hela avslutades med turnén "Tribute to Queen" (eller vad den nu hette) som var på besök i Ejendals. Första akten var värdo, för då kände jag på riktigt inte igen en enda låt. Annat blev det dock efter pausen då alla gamla Queen-godingar dök upp en efter en. Glada i hågen hoppade vi på bussen hem till Mora igen. Vid ett stupade jag i säng och var sådär pigg i morse. Fick lov att snooza lääänge och mysa med Rams.

Nu ska jag skriva klart och försöka komma hem i tid. Aldrig har jag längtat så efter soffan. Ikväll blir det mysbyxor på, grönt te en masse och tv-maraton. Har spelat in en del kul de senaste två veckorna eftersom jag varit totalt off, inne i jobb och inte haft tid att se på tv. Ikväll blir det andra bullar.

Inga kommentarer: