tisdag, november 06, 2007

Hemma-jobb-dag

Gud vilken skön dag - jag är hemma och jobbar. Kände att jag behövdes en dags lugn, och dessutom har jag fått en allergisk reaktion på något. Fuck allergisk rektion. Men, thank God, så börjar det blir bättre.

Igår när jag kom hem från jobbet så blev det vardagslyx, inte mindre än tre av de tidningar jag prenumererar på hade dimpit ner i brevlådan. Jag fick beslutsångest vilken av alla glossiga magasin jag skulle börja med. Valet föll på Elle Interiör, följt av Allt om Mat (kärringpoäng?) och senare den där tjejtidningen som jag egentligen skäms över att jag prenumererar på. Haha.

Igår kom bästa Stefan hem till byn. Ja, inte min älskling Stefan utan kompis Stefan. Ikväll ska vi göra något skoj och skratta en masse, som det alltid blir när vi ses. I like it.. a loooot.

Pratade med Tess nyss. Ska bli såå kul att åka ner till henne på torsdag. Hon är en riktigt liten pärla. Faktiskt en av de mest omtänksamma jag känner och inte ett dugg självupptagen, som faktiskt många är. Säkert även jag själv.. hehe.

Attirackarns vad man får mycket gjort när man sitter hemma och jobbar! Ingen som stör (förutom katten som kliver upp på tangenterna då och då) och framförallt ingen om ringer eller kommer in. Till redaktionen ringer det precis hela tiden och ringer det inte så kommer det in något. Jättetrevligt, i och för sig, men inte så bra om man vill få något gjort. Det enda som är jobbigt härhemma är att mac-booken vägrar koppla upp sig mot trådlösa. Jag får därför köra bärbara pc:n när jag surfar och jobbet på mac:en. I-landsproblem.

Nope, nu ska jag göra mig en latte, äta några mandlar och sen skriva vidare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bästa livet finns (fanns) ju i LÅ. ;)