tisdag, november 20, 2007

Danstillstånd?

Lokaltidningen har rapporterat friskt om den kroginspektion som för några veckor sedan genomfördes i Mora. Utredarna har bland annat kommit fram till att det dansade på ett näringsställe, utan att stället har något danstillstånd. Vi har skrattat rätt mycket åt det här. Vad innebär ett danstillstånd? Får man inte röra på höfterna till musiken om det inte finns ett sådant, eller vad då? Jag måste ta reda på mer om det här. Haha.

Idag är det kallt. Och på redaktionen är det kallare än någonsin. Vi har varit i kontakt med hyresvärden för att få några grader till, men det verkar vara lönlöst. Nu står vårt hopp till vaktis som kollar upp om vi kan få byta dörr. Vi tror nämligen att det är dörren som är boven i dramat. Det drar och jag överväger snart att jobba i jacka och handskar.

Magazin ska med största sannolikhet genomföra ett glöggtest. Nu ska jag rodda för det. Drömmen är att vara i Zorngården och samtidigt göra en historisk vinkling om hur Anders Zorn firade jul. Om jag ger mig den på att fixa det så borde det gå. Jag ör för övrigt sugen på glögg hela tiden så ett glöggtest är ju definitivt något för mig. Blossa-flaskan jag inhandlade i fredags är snart slut, fast jag har ju inte druckit upp den själv. Dags att inhandla en ny.

Inga kommentarer: