lördag, mars 31, 2007

Shopoholic light

Jag är ju ganska rolig jag. Igår satt jag och funderade över om jag skulle lägga ut 1500 på en skinnjacka (som jag faktiskt kan ha använding för hur länge som helst eftersom skinnjackor både håller bra och är ganska tidlösa). På lunchen igår skulle jag inte alls kolla på jeans men ändå hamnade jag och Johnny på en jeansavdelning i stan. Malin, som jobbar där, är så himla gullig och visade ett par jeans som hon nog trodde jag skulle jag passa i. Och det gjorde jag ju.. de var gråa, svinsnygga och satt som ett smäck. 1100 kr fattigare lämnade jag butiken.

Nyss skulle jag bara ut en sväng på stan och leverera en affisch. "Råkade" slinka in på en butik. Gick ut därifrån med en bedårande kjol och ett tublinne. Hur lyckas man? Kjolen var nästan to die for. Rosa (yes, min gamla favvisfärg gör comeback), volym nedtill med hög midja och skärp och stora knappar. Så söt. Och den kommer att bryta av så snygg med min nya madonnajacka. Dessutom ursnygg med enkelt vitt linne nedstoppat. Tublinnet lägger jag på hög. Det finns ju en del till..

Nu lyssnar jag på Zelmerlöws "Cara Mia" och längtar tills jag får börja dricka bubbel ikväll. När jag lämnade gården i morse såg jag en rolig syn. Tre män iförda vita dräkter med stora masker på huvudet sprang runt på gården. En stod i en skylift. De såg ut om rymdforskare eller nåt. Maskerna påminde om nåt jag sett i en skräckfilm. Iaf så höll de på att ta ner de gräsliga etenitplattorna. När jag kommer hem kommer husets utsida bestå av svart plast. O, så snyggt.

Inga kommentarer: