fredag, mars 30, 2007

Fredag är kanske världens bästa dag.

Jag älskar denna dagen. F R E D A G. Känns på ordet F R E D A G. Kanske den bästa dagen. Trots att jag ör överhopad med jobb så känns det inte särskilt jobbigt. Det är ju fredag liksom. Världens bästa fredag!

Igår jobbade jag sent och lyckades "städa" av något. Kom hem och gården var full av folk. Anledning: vår efterlängtade värmepump hade kommit. Jag tycker att det är lite skumt att jag kan känna lycka över en värmepump, men så är det. Jag är nämligen rejält less på att behöva elda. Jag vill att varmvattnet och värmen bara ska finnas där. Och det kommer den göra snart.

En sak som slår mig ibland är hur olika mitt liv är i jämförelse hur det var för ungefär två år sedan. Då vaknade jag tokbakis varje fredag och gjorde inget vettigt alls. Åt garanterat bakislunch i minst två timmar och sen började jag genast planera helgens utgångar. Eftermiddagen gick åt till att planera vilken partyoutfit som skulle bäras och vilken förfest som skulle besökas. Jag förstår dels inte hur jag orkade och dels inte hur jag hade råd. Varje helg var bara en enda lång fest. Förfest, utgång och efterfest. Varje helg - torsdag, fredag och lördag (ibland tisdag också). Hur gick livet ihop? Mådde jag bra? Ja, det gjorde jag. Men det levernet håller bara ett tag. Sen orkar varken knopp eller kropp. Och det gläder mig att jag mår ännu bättre nu. Är ännu gladare. Friskare. Sundare. Lyckligare. För det är faktiskt lycka att kunna känna glädje över en värmepump. Och att prestera något på jobbet istället för krogen.

De gamla partydonnatakterna sitter dock i delvis. För det blir ju minst två krogbesök i månaden. I morgon är en sådan dag. Lördagen kommer att inledas med att ett gäng kompisar iförda overall och skyddsmask kommer att dyak upp. Nej, det är ingen filminspelning. Vi ska ta av etenitplattorna på huset i morgon. De fula gråa plattorna ska av. Och fram ska den gamla träpanelen som snart ska täckas av en ny fin äggskalsfärgad träpanel. Jag har fått i uppgift att serva rivarna med mat och öl. Själv planerar jag att först vara arbetsledare och den passa på att jobba några timmar. Lika bra att passa på. På kvällen blir det säsongens första grillfest. Så roligt! Sen - utgång! Jag funderra på att svira om till min nya prinsessklänning. Om den inte ör lite to much.

Dagens bästa - Claras, underbara Claras restaurang, kommer att servera sushi till lunch idag. Jag har längtat ihjäl mig efter sushi. Riktig sushi. Ingen Konsumförpackad Sushi.

Dagens besök - Birgits shop. Kanske Moras bästa affär. Där säljer de märkessmink och hudvård. Idag förtjänar jag lite påfyllning i badrumsskåpet. Lancome och Kanebo here I come. De har förresten fått in nya Clean-doften men den är snordyr. Runt 750 får man hosta upp. Är det värt att lukta gott för den summan? Kanske. Jag är en total sucker för give aways. Dvs, att man får något när man handlar. Eftersom jag är lite polare med Birgits Shop-tjejerna så får jag alltid något fint litet kit med prover när jag handlar. Sist fick jag ett från Kanebo med vissa att produkterna i full size. Nu har jag kommit på att jag inte kan vara utan de produkterna. Bra grej det där att få prova på, för man blir ju fest. En annan gång fick jag Biotherms underbara mjukgörande lipgloss. En annan gång lyxig duschcreme och bodylotion. I love it.

Dagens kväll - Ikväll blir det något så Svenssontråkigt som tacos till middag. Tråkigt men gott. Till det lite rödvin och mys i soffan i velourset. Längtar!

Inga kommentarer: