fredag, mars 16, 2007

9 timmars sömn, men sen kom maskan

Igår hade jag världens lugnaste kväll. Och det var så skönt! Var kvar på jobbet till sex och åkte sen hem och gjorde mig en smarrig tonfisksallad (Stefan hatar ju tonfisk så jag fick passa på när han var borta). Efter det var jag lite hemmapysslig och vid åtta började mitt absoluta favvisprogram - Du är vad du äter. I just love it! Efter programmet kröp jag ner i sängen och somnade innan haöv tio. Hur skönt det var att vakna i morse? Vääldigt skönt. Efter nio och en haöv timmes sömn kände jag mig som en ny människa. I morse sken solen så starkt att det gick igenom persiennerna. Jag gick ut på bron och bara sög in den friska luften. Ooo vilken härlig fredag!

Eftersom det både är ganska varmt och det, återigen, är okej att ha kortkort kjol tänkte jag idag inviga våren med en liten kjol. När jag kom till jobbet gick en välbekant känsla längs rumpan. Fan, tänkte jag, och undrade omdagens första maska var ett faktum. Jag kunde ju inte se maskan eftersom det kändes som den va på rumpan. Hur gör jag nu? Får be personalen. Som tur är så är Mia här och jobbar idag. "Eh, Mia, kan du kolla här om jag har någon maska". Asgarv från de andra när jag drar upp kjolen lite och ska försöka visa. "Nej, jag ser inget", svara Mia. Jag försöker envist hävda att det visst är en maska men Mia hävdar motsatsen. Nu är vi oense, jag tror att det är maska men Mia säger att det inte är det. Känns nästan som om jag måste gå in på toa och ta av mig strumpbyxorna och kolla läget själv.

Snart ska jag iväg och göra en artikel om vindkraft. Jag har alltid tyckt att vindkraftverken är ganska tjusiga så det ska bli kul att lära mig lite mer. Idag ska jag också vara hundvakt åt min farbrors hund Fanny. Det gör mig inget alls för Fanny är världens gulligaste hund. Dessutom är hon så lydig att man typ bara behöver titta på henne så förstår hon vad man menar. Idag ska hon vara tidningshund.

Ska bli så skönt med helg! Ikväll, om nu älsklingen kommer hem någon gång, ska vi bowla med Stefans polare. Sen blir det tydligen någon slags fest, för en av polarna fyller år. Imorgon tänker jag göra så lite som möjligt. Ska träffa Pyran som kommer hem och mellan oss är det long time - no see. Blir kul att träffa henne och hennes kille som jag aldrig träffat. De finns risk för att det blir utgång även i morgon men jag hoppas att jag skippar det. Måste nämligen jobba på söndag.

Inga kommentarer: