torsdag, mars 01, 2007

Motormännens riksförbund.

På riktigt har jag blivit medlem i Motormännens riksförbund. Varför, frågar jag mig. Förklaring följer: det ringde en telfonförsäljare hem till oss igår och Stefan svarade. Försäljaren hade munläder och förklarade för Stefan att han skulle bli medlem för att stödja den protest motormännen nu håller på med. Regeringen vill tydligen höja bilförsäkringarna och pengarna ska gå till alla trafikolyckeoffer. Stefan nappade såklart, för inte vill han väl betala mer i bilförsäkring. Han tackade ja. Då berättade försäljaren om alla förmåner man fick, tex rabatt på utvalda hotell, en bensincheck. Jag satt bredvis Stefan under samtalet och han såg bara mer och mer nöjd ut (bra försäljare mao). Helt plötsligt säger han "då tar vi det på tjejen, hon är bara 23 år" (bra koll han har, jag fyllde 24 i januari). Jag fattade noll, vaddå på mig? Stefan började rabbla mitt personnummer (imponerande att han kan det dock). Eftersom jag givit honom en blick som kunde döda så fick han lov att rätta sig till försäljaren "oj, jag glömde att hon är 24 år, inte 23 år. Sen la de på och jag fick allt vad försäljaren sagt återberättat för mig. Det visade sig att det var mycket billigare om någon som var under 25 år blev medlem. Så då fick jag bli det. Stefan är ju nämligen gubbe, 30 år gammal. Jag förklarade då att det är jag som ska ha all rabatt på hotell och bensincheck. Det tyckte inte Stefan. Efter ett tags tjafsande kom vi fram till att vi delar på allt - och Stefan betalar de 225 kronorna det kostade att bli medlem. Så gick det till när Sofia Westman blev medlem i Motormännens riksförbund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerar! :)