onsdag, mars 07, 2007

Magazin went Stöten.


I går åkte team Magazin, eller iaf delar av det, till Stöten i Sälen. Dels för att göra reportage (det är SM där i helgen) och dels för att själva åka lite. Först hade jag ett möte med Stötens mycket trevlige vd Per. Jag träffade också Jonas som är marknadschef och dessutom uppvuxen på samma gata som mig i Orsa. Efter jobb var det dags för nöje. Vi fick varsitt liftkort och utrustning. Jag var ganska nervös för det va ju ett tag sen jag åkte. Plus att de har rätt vassa backar i Stöten. Grabbarna lovade att vi skulle åka lätta backar först. Jag körde min vanliga stil: ganska fort, lite plogning och lite sväng. Funkade bra och de övertalade mig att vi skulle åka svart backe, den som de kört World Cup i. Jag var livrädd men det gick hur bra som helst. Sen ville jag bara åka den backen. Jag fick också beröm, för de trodde nog att jag var sämre än vad jag va. Till lunch fick vi krypa in i en riktig kåta (ja, det blev en del kåt-skämt). Där fick vi renkebab, vilket var väldigt mumsigt.

Efter en heldag var jag helt slut. Har haft ont i halsen och huvudet ett par dagar. Känns som om kroppen sagt ifrån att jag måste ta det lite lugnt och inte stressa/festa. Jag sov hela vägen till Stöten och hela vägen hem. Väldigt skönt. Igår låg jag halvdäckad i sängen hela kvällen och myste med min älskling. Jag fick också lov att vara hemma till lunch idag pga halsontet. Tog sedan några alvedon och åkte till jobbet för att fixa en del grejer. Idag har nya Magazin kommit och det blev jättebra. Perfekt tryck, vilket gläder mig.

Nu ska jag snart åka hem och laga mat med Stefan. Innan dess ska jag hyra en film så att vi kan ha lite onsdagsmys. Lurar på "Djävulen bär Prada". Bra att jag ska hyra, då har Stefan inget att säga till om. Som straff får jag säkert lov att se Sporten. Fy vad hemskt.

Inga kommentarer: