måndag, mars 26, 2007

Min kusin Fanny.

Min fabror Olle har flyttat till lilla hålan Venjan utanför Mora, där vi också har sommarstuga. Olle är en riktig stockholmare och har aldrig bott utanför storstan tidigare. Ganska stort ändå att flytta från Solna till Venjan med hundra invånare. Med sig har han så klart sin hund Fanny. Fanny är kanske världens snällaste och mest lydiga hund. Hon är som hans bebis så jag brukar kalla henne kusinen från stan. Fanny är en rottweiler och otroligt fin. Eftersom fabror Olle blivit försäljningschef på ett stort företag så behöver han ibland hjälp med passning av Fanny. Då är hon hos mig. Olle lämnar av henne på morgonen sen ligger hon snällt i sin korg om man inte säger åt henne att komma fram. Man behöver bara titta på henne så förstår hon vad jag menar. Lunchpromenaderna är en fröjd. Fanny går snällt fot, även i stan och när det kommer en annan hund. Ikväll ska hon sova över hos oss också. Jag vet redan nu att det kommer att bli en diskussion om hon ska få sova i sängen eller inte. Jag är givetvis för.

Inga kommentarer: