onsdag, mars 21, 2007

Träningsvärken from hell.

I måndags var jag på min första PT-timme med Pamela. Hon körde verkligen skiten ur mig. När jag var klar skakade hela nedre delen av kroppen, för vi körde ben i en timme. Värst var nästan utfalls-övningarna för då var benen som spaghetti. Jag undrade redan i måndags hur min kropp skulle reagera på det som den blivit utsatt för. Pamela svarade att: "ja, du kanske behöver ta en alvedon eller nåt på onsdag". Idag är det onsdag och ja - jag fick lov att ta alvedon. Det började redan igår med att värken började smyga sig på. I morse vaknade jag av smärtan och Stefan fick börja morgonen med att hämta alvedon till sin tjej som knappt kunde röra en fena. Jag ligga och vänta på alvedonens verkan. Sen försökte jag stretcha. Jävlar va ont det gjorde. Jag försökte också massera. Inget hjälper. När jag skulle ta mig ner för husets lilla trapp idag kände jag mig som en bajsnödig gammal tant. Fick liksom hålla i räcket och försiktigt, bakifrån, försöka ta mig ner. Sen kom nästa problem; jag skulle in i bilen. Fick liksom tippa kroppen och sen slänga mig in. Dte här kommer att bli en jobbig dag! Och i morgon ska jag köra andra delen av kroppen - överkroppen. I vilket skick kommer jag att vara i på fredag när jag varken kan röra armar eller ben? Hua.

Inga kommentarer: