söndag, mars 04, 2007

Bakismonstret...

... är jag idag. Verkligen. Och jag måste jobba. Väldigt jobbigt. Igår var det dock galet. Vi började med föris hemma hos oss. Bettan är hemma så hon dök upp, vilket var väldigt kul. Hasse och Jimmy kändes självskrivna och så kom vår granne Per också. Det dracks sprit och en massa andra alkoholhaltiga drycker. På teven sjöng de schlager och killarna tyckte att det var ganska kul att kolla, trots att de först protesterat högljutt. Eftersom de sett på fotboll hela dan kändes det självklart att jag skulle ha makten om fjärrkontrollen (vi brukar ju göra så, byta schlagertittning mot sporttittning). Iaf så blev alla ganska fulla och vi bestämde oss för att åka ner till tältet i tid. Jädrans va skönt det är att ha vip-kort. Alla fick snällt ställa sig i kön, utom jag som gick in och köpte drinkar. Jag är verkligen en schysst polare. Och flickvän. Mohahaha. Ibland måste man få vara lite självisk.
Självisk är också ordet för mitt beteende under kvällen. Grejen är att när jag är ute så bryr jag mig inte om någon annan än mig själv. Därför minglar jag oftast runt själv. Det liksom bara blir så. Igår inget undantag. Jag hade tydligen dragit iväg och varit borta i två timmar. Själv tyckte jag att det kändes som en kvart. Stefan och Bettan hade letat exakt överallt efter mig. Stefan var ganska arg. Jag fattade ingenting "vaddå, jag har ju bara varit borta i typ en kvart". Joråsåatte. Sen var det dags att mingla vidare. Jag, Stefan och Therese, Stefans syster, vinglade till Lilla Krogen. Klockan kvart i två kom jag och Therese på den briljanta idén att beställa in två Irish Coffe. Bra jobbat av oss. Vi blev verkligen jättefulla. När det var dags att åka hem så hade Jimmy raggat upp en tjej. Det visade sig att hon jobbar inom hemtjänsten. Nu går hon under namnet hemhjälpen. Medans jag och Stefan lagade fyllemat (ägg och bacon) så hade Jimmy och hembiträdet något fuffens för sig inne på vår toalett. Hoppas det inte var något alltför snuskigt.

I morse när jag vaknade kände jag mig sådär fräsch. Det var dock bara att hoppa i täckkläderna för jag hade dyrt och heligt lovat igår att vi skulle ut och åka skoter och kolla på Vasaloppet direkt i spåret. Oj vad jag lovade igår, jag skulle minsann göra varm choklad och grejer. Och bre smörgåsar. Säkert Sofia Westman. Istället fick vi paniktina grillkorvar och bröd. Slänga ner det tillsammans med ketschup och senap i en påse och ge oss iväg. Hasse var sådär imponerad av oss eftersom han suttit och väntat i vårt kök i skoterkläder i en halvtimme. När vi hittat en bra lägerplats nära spåret skulle vi packa upp vår matsäck. Vi hade ju så klart tänkt grilla korv. Ingen hade eld med sig. Ingen hade nån dricka med sig, utom Hasse som hade en flaska vatten som runnit ut under färden. Stefan orkade tillslut inte bry sig utan åt korven rå. Hasse gjorde likadant. Själv stoppade jag ner en korv i snön och målade med ketschupen två pungkulor runt så att det såg ut som ett manligt könsorgan. Väldigt seriösa. Sen började vi rita andra saker i snön med ketschupen. Stefan ville rita något i spåret med tordes inte, den fegisen.

Nu måste jag verkligen skriva på här.

Inga kommentarer: