fredag, mars 23, 2007

Kom fram soljävel!

Vad hände med fina vädret? Hallå, det är fredag liksom! Och jag hade tänkt åka hem tidigare från jobbet för att gå en lång härlig powerwalk. Istället kanske jag blir tvungen att åka och shoppa. Stackars mig. Ska bara se om Stefan kan ta och sluta tidigare. Själv har jag gett samtliga anställda ledigt på eftermiddagen och då tänker jag också gå tidigare. Frågan är om jag pallar att åka tio mil för shopping. Moras utbud är ju inte så mycket att hurra över. Det är nog det jag saknar mest med Uppsala/Stockholm. Shoppingen. Ja, och så alla vänner så klart. Igår hade vi ju tänkt på på bio. När det var dags att internetboka biljetter så visade sig att sena filmen inte gick. Vad är det liksom? Ingen niobio? Åh så irriterad jag blev. Lugnade dock ner mig, hällde upp ett glas rödvin och kollade på "Du är vad du äter".

Fredagen har börjat bra. Utvilad är jag dessutom. Sprang iväg och köpte nybakat i morse. Uppskattat! Äppelknyten är underskattade. Inte blev det heller sämre när jag och Johnny kollade restaurangernas luncher idag. Att det råder hård konkurrens bland lunchställena i stan gynnar verkligen oss lunchätare. De slår snart knut på sig själva. Probelmet för oss är bara att det är svårt att välja. Sen har vi rätt olika smaker. Johnny vill ha husmanskost, alternativt någon stek med beasås. Jag vill ha fisk. Nyttig fisk. Intressekonflikt.

Inga kommentarer: