måndag, mars 26, 2007

Tänk om måndagar kunde vara lite roligare?

Usch vad jag ogillar måndagar. De borde inte få finnas. Jag vill helst gå och gräva ner mig på måndagar. Långt ner i jorden och inte komma upp förrän det är tisdag. Jag känner mig som en ickefungerande människa idag. Jag kan inte tänka klart och presterar således sådär. Jag vill bara åka hem.

Helgen var bra. I fredags bar det av på en shoppingtur till Borlänge. Det var en trevlig lite resa och både jag och Stefan shoppade loss (alltså inte bara jag för en gångs skull). Jag har dock haft hjärtesorg sedan i fredags. Provade en Madonnadesignad skinnjacka på H&M. Det var den snyggaste jag sett. Men, jag tänte att jag skulle fundera lite på köpet. När jag bestämt mig, en halvtimme senare, var jackan såld. Den fanns inte kvar i min storlek. Jag förvandlades då till Sofia, 5 år, som aldrig skulle bli glad igen om jag inte fick jackan. Det kom t.o.m en tår. Jag ville sätta mig på golvet och tjura och inte lämna H&M-butiken förrän någon kom men "Min" jacka. Som tur var insåg jag att jag faktiskt är 24 år och inte 5 år. Det var bara att försöka glädja mig åt det jag köpt. Och försöka glömma. Men jag har inte glömt. Ska se om nåfon kompis i Uppsala/Stockholm/Luleå kanske har tid att hjälpa till :)

I lördags var det är härlig vårdag i Orsa. Stefan fick lov att jobba. Själv åkte jag till Ullis och hästarna. Vi hade en härlig dag. Först en liten runda till Mora. Sen en riktigt härlig ridtur. Oj, så skönt det var att galoppera i geggan. Jag saknar Rondo så jag ska nog ta och pallra mig till stallet oftare. På kvällen hade våra män slutat jobba så vi styrde ihop en parmiddag. Det var trevligt och blev en hel del vin. Vi spelade en massa spel och tyvärr vann min darling lite väl många gånger. Tog en taxi hem vid tre (eller egentligen fyra eftersom det blivit sommartid). Igår var vi helt döda. På riktigt gick vi inte ur sängen förrän vid tre. Men skönt var det. Efter att vi piggnat på oss åkte vi runt och tittade på hus. Vi måste nämligen bestämma färg på vårat och det är inte det lättaste. Jag vet bara att jag inte vill ha rött.

Nu ska jag göra något vettigt så att den här dagen går fort, fort.

Inga kommentarer: