onsdag, mars 28, 2007

Lättlurad och lätt haltande

En sak som jag är otroligt blödig inför är invandrare som ser ledsna ut på ögonen. Så tänker jag på allt de kan tänkas ha varit med om. En massa hemskheter. Igår kom just en sån indvandrare in på kontoret. Han hade kanske världens mest ledsna ögon. Det gjorde ont inom mig. Först trodde jag att han var en beundrare som skulle leverera blommor. Han hade nämligen ett fång rosor i famnen. Shit, tänkte jag. Hur tacklar jag det här? Sen stack han fram en lapp till mig och sa på bruten svenska att han samlade in pengar till barn i Rumänien (tror jag att det var). Jag mitt ego trodde alltså först att blommorna var till mig. Jag köpte iaf tre blommor för 50 spänn och kände mig nöjd över min ideella insats. När jag kom i morse hade blommorna vissnat. Bra kvalitet!

Jag har kanske världens fulaste gångstil just nu. För det första så har jag fortfarande ont i musklerna efter förra veckans hårda träning. Värst är det i vänster lår. Jag har också en klack lös på mina favoritstövlar vilket gör att jag liksom måste gå på ett speciellt sätt. Min gång är just nu väldigt säregen. Jag ser ut som en sne tant när jag går. Inte alls särskilt snyggt.

Idag är en strålande dag i Mora. Jag har varit ute på en skön morgonpromenix med Fanny. Man komme rigång på ett helt annat sätt om man kommer ut en sväng innan frukost. Ikväll är det bowling med våra annonsörer. Det brukara var kul och det blir det säkert idag också.

Inga kommentarer: