fredag, maj 29, 2009

Nu vågar jag!

Ända sen den 31 januari, samma dag som vi fick ett plus på stickan, har jag längtat efter sushi. Det är ju det godaste jag vet och även när jag mådde som mest illa så var det sushi jag suktade efter. Tidigare var det vedertaget att inte äta sushi under graviditeten men nu har man kommit fram till att bara fisken varit fryst i tre dygn så går det bra. Trots att jag vetat det en längre tid så har jag inte vågat mig på min favvis. Förrän i dag, efter att sushiförsäljaren lovat att fisken varit fryst i minst tre dygn.



När jag satte tänderna i den första lax-sushin så infann sig en skön känsla av välbehag. Jag älskar verkligen sushi! Nu blir det oftare. Passande nog så öppnar My Suhi på Köpmannagatan i mitten av juni. Det är next door. I´ll be there.

Nu ska jag ut och åka bil, det gillar jag. Helst med sushi i magen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sushi!!! är inte wesslans favvo...
Det blev en pizza på kupolen, jack ingen HIT smakade mest DEG...å vitpeppar enligt the wesel!!! Barnen åt nada TYP. Nåväl vad vore en bal på ...kupolen å biltema som var vårat "mål" för dagen. Ha de på bade (din lilla chololade, va den icke go, så kast den i do) Bättre med en kväll på altanen i den sköna sommarkvällen...
Kramisar fam Svensk/Westeng

Elin sa...

Härligt =) kram

Emelie sa...

Gott!!
Blir tokig på alla rekommendationer som ändrar sig hittan och dittan, skönt för dig att du får äta Sushi, det fick inte jag.... Nääedå, jag är inte bitter, inte då....=)

Din kommentar värmde ska du veta!!!

Happy lördag!!!!!

Sofia sa...

Åh va roligt; en inlägg från familjen Svensk/Westeng! :)
En kväll på altanen slår allt! Vi har fått i ordning lite på vår i helgen så vi förväntar oss ett besök snart. Kanske vi ska få Wesslan att våga prova sushi? Hehe.
Kram kram.