lördag, maj 16, 2009

Graviditetens inte så roliga sidor del 1

Det är jättebra att man har en kompis som i sin blogg skriver om hemorojder under graviditeten. "Det är en som en hel vindruveklase ut ur röven, du kommer inte att kunna sitta på flera veckor", skriver hon om en konversation hon haft med en annan gravid (inte mig). Preciiiis vad man vill se fram emot. Hemorojder. Inte. Nåja, nu har jag klarat mig helt från sånt hittills, peppar, peppar. Det finns dock vissa andra saker som är mindre trevliga (förutom tyngden, svullnaden, halsbrännan och de mest klassiska). Jag har fått problem med snoken. Den blöder väldigt lätt. Alltså inte näsblod utan mer att blodkärl därinne brister. I går upptäckte jag droppat blod på skrivbordet på jobbet. Så nös jag, vilket jag gör väldigt ofta, och lilla vita datorn gick från vit till rödprickig. Fräscht. I natt har det varit blodbad på min kudde och jag var riktigt tjusig med levrat blod i ansiktet när jag vaknade. Precis som med alla andra gravidåkommor så är detta heeeelt normalt. Undra om det finns något som inte är normalt?

En fars har nyss utspelat sig när Stefan skulle fixa frukost, trots att han var sen till innebandycupen han ska på i dag. Det var hans eget initiativ så jag visste inte ens om farsen för jag sov. När jag kom upp möttes jag av en virrpanna, icke färdiga men uppskurna bake off-bröd samt sönderkokta ägg och lite annat kaosartat medan hans telefon ringde i ett. Ganska skönt nu, i alla fall lugnt, när Stefan i sällskap av Jimmy lämnat huset. De ska vara borta hela dagen så jag är solokvist. Ska göra lite skönhetsvård i form av ansikmask, nagelmålning och dito innan jag bestämmer mig för vad denna lördag ska innehålla.

1 kommentar:

Karin sa...

Hahaha, förlåt.