söndag, maj 10, 2009

Mina maskiner

Nåt av de värsta jag vet är äckliga köksmaskiner. Tänk er en flottig micro med matrester inuti. Dito ugn. Kökmaskiner med fettfläckar och så vidare. Fy farao. I dag är det projekt köksmaskinsrengöring här hemma. Har faktiskt tänkt på det när jag inhandlade grejorna också. Därför jag valde en pyrolysugn, som förvisso var en hel del dyrare, men som man sätter på ett program så den rengör sig själv på ett par timmar. Just nu håller vi på med kaffemaskinen, den kräver mer hjärna och aktiv rengöring. Sen ska jag fortsätta med micro, kyl och frys. Så blir det som nytt.

I går var det slöfockarnas afton. I alla fall för min del. Fika med Emelie på stan, hann även med en tur till hundklubben där Emelies mamma och hund gjorde ett test. Väl hemma igen förberedde jag lördagsmiddagen grillat och sov. Först vid åtta kom älsklingen hem och vi hade en riktigt skön och välbehövlig lördagskväll i soffan. Kändes väldigt meningsfullt att vi åkte och hyrde film vid tio, för att sedan somna blott en halvtimme in i filmen. Nåja, det blev bra frukostunderhållning.

I dag ska jag vara en riktig hemmafixare. Svärföräldrarna har bjudit in till sen lunch/tidig middag innan Therese far hem till Götet. I övrigt är det mest städ/fix/plock här hemma.

Inga kommentarer: