torsdag, maj 28, 2009

Torsdag

Världens mest otacksamma jobb kan vara det som lapplisa. Vem gillar en lapplisa liksom? Mora svämmar ju inte direkt över av parkeringsplatser och de är riktigt jävla jobbigt när man jobbar i stan och kanske ränner fram och tillbaka vissa dagar (och således behöver bilen snabbt). Som tur är finns det en motorcykelparkering utanför och eftersom det tio månader av tolv inte är mc-säsong så brukar jag helt fräckt nyttja den utan att nån bryr dig. Nu är de slut på de tiderna för lapplisan har börjat bevaka även parkeringen utanför. I dag gick jag en liten verbal faight mot henne men klarade mig från böter eftersom jag flyttade svarta faran. Var ska jag stå nu? Måste lösa det här med personalparkeringar!

I går fick vi ett halvfärdigt badrum. Attirackarns vad snyggt de blir. Vi fick även alla spånskivor på plats till resterande rum på övervåningen. Nu ska det bara på gipsskivor, golv, tak och sen målas. Själv gjorde jag inte så mycket på bygget men stod för full markservice. Fem hungriga hantverkare vill ju ha mat och fika.

I dag spelar Stefans nya fotbollslag bortamatch i Vansbro och jag ska vara solokvist hela kvällen, ganska skönt faktiskt.

Vilket sjukt tråkigt inlägg de här blev. Får ju själv tristessutslag av sånt här när jag läser liknande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så jädrans bra så det gör inget ;-)

Kram Sofia

Sofia sa...

Men vad snäll du är Sofia! :) Och fint namn har du också, hehe.

Mooona sa...

Men..hum..parkeringsproblem..I hate it!! Nu är jag ju lite virrig i Mora o vet inte var din arb.plats är..
Hur som haver..

ETT TIPS:
bakom kaffestugan o hamburgeriet, på den parkeringen är det ju inga lapplisor då det inte finns tydliga markeringar enl. regler mm mm.. (peppar peppar ta i trä..snart händer det väl något)
-varför stoppa peng i automat och hålla parkeringstider när man inte behöver :)

tjing