onsdag, maj 27, 2009

En vilde/vilda

Älskar som vanligt onsdagseftermiddagar då jag får ett skönt lugn i kroppen eftersom vi släpper tidning på tryck. Den som bor i mig är dock inte lika lugn utan snarare en vilde/vilda. Nu är det ju inte någon kraft i sparkarna än men det känns ändå. Och det är fart. När vilde/vilda somnar så känns det nästan tomt, haha. Underbara känsla! Att känna sitt barn alltså. Pratade med barnmorskan i går som sa att jag under dessa veckor kan växa upp emot fem centimeter i omkrets runt magen på en vecka. Det verkar ju helt sjukt, men ändå en förklaring till varför det förra veckan sa "poff". Nu vet jag hur det känns att ha kagge, tur att jag blir av med den om dryga fyra månader.

2 kommentarer:

Sol Jenny sa...

Va härligt det är att läsa om din graviditet... jag kan riktigt känna hur det sparkar i magen när du skriver om det. Passa på och njut varje sekund du kan... fast det är drygt kommer du sakna de där mysiga stunderna när man känner livet i sig och man bara ligger där och ler :)

Kram på dig
Sol Jenny

Sofia sa...

Tack för fin kommentar Jenny!
Just nu njuter jag faktiskt av graviditeten för fulla muggar, det är härligt :)
Kram kram.