måndag, maj 25, 2009

Lycka hemma

Vilken hemmatjej jag blivit sen jag blev gravid. Vill mest vara vara hemma. Hela tiden. Visst var det både roligt och trevligt i Göteborg, men det var också lika skönt att komma hem. Så där skönt så att man myser i hela kroppen.

Sista Gbg-dagen spenderades på stan. Gjorde mamma-fynd på H&M, bebis- och väskfynd på Zara och så lite annat. Varför är det så roligt att shoppa? Försökte förklara för Stefan att det är en av få kickar jag får numera när jag inte får dem av alkohol eller nikotin. Haha, tror inte han köpte det. Nåja, efter en shoppingdag avslutade vi på Göteborgs, mig veterligen, trevligaste matställe. Grill del mundo. Jösses så gott. Det var grillat från världens alla hörn och jag och Stefan beställde in alla tiders grillspett. Smakade ljuvligt.

I går var det dags för hemresa. Först det ett obligatoriskt Ikea-besök. Fyndade bland annat en vit matta som jag är sjukt nöjd med. På vägen hem åkte vi förbi Åmål, ungefär samtidigt som ett intensivt glassug satte in. Jag skämtade med Stefan och sa att vi ju kunde åka in i Åmål, köpa glass och titta på den där bron som Agnes och Elin stod på i "Fucking Åmål": När jag varit på toa på Statoil i Åmål och kommer ut därifrån hör jag hur min kära sambo berättar för kassörskan, plus resten av kunderna, att hans tjej så gärna vill se den där bron i "Fucking Åmål" och att det var därför vi stannat till. Eh, tack älskling för att du får mig att framstå som värsta "Fucking Åmål"-nörden.

Efter dryga fem och en halv timme on the road landade vi i Selja. Bästa svärisarna fixade grillat till oss utsvultna resenärer och sen landade vi i soffan framför inspelat Robinson. Somnade sen i egen säng med mystörstande misse på armen. Bästa känslan när man varit borta.

I dag är det sommar, typ. Har iofs inte varit ute och känt på temperaturen, men det känns som sommar. Fick lite sovis, eftersom jag ska jobba i kväll, och det behövdes. Trots att jag typ inte gjorde annat än att åka bil i går så är det i bil jag kommer att tillbringa en stor del av den här dagen.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Ha ha ha. Fucking-Åmål-nörd. Det var roligt!

Sofia sa...

Ja, faktiskt roligt. Men jag skämdes som en hund då.. haha.