tisdag, maj 26, 2009

Jordgubbstisdag

Ett sommarkvitto är jordgubbsförsäljarna på gågatan. Jag älskar jordgubbar! I dag planerar jag att äta det till frukost (check), mellis och middag. Det är sommar det.

Och varmt är det. Gårdagen kändes som den första riktiga sommardagen. Jag var på mycket trevligt besök i Älvis och kom hem först på sena kvällskvisten. Vad stod på altanen när jag kom hem om inte en kyrkbänk. En gammal och blå en. Den ska nu bli som ny med vitfärg och kommer att bli en perfekt långbänk på verandan.

I dag är jag med Caddy. Svarta pärlan är på service och jag har blivit tilldelad Caddyn. Jag slutar aldrig fascineras över vad min sambo har i sin bil. Just nu åker jag runt med en innebandyklubba i passagerarsätet. Det finns också diverse byggmaterial och lite annat. Bäst är rattmuffen som Ludde köpte på skämt. Det är flames på den. Tacky as hell. Fast kul ändå.

I dag händer det verkligen inget kul. Tur att det är festkommittémöte ikväll så att jag får skratta lite.

Bjussar på några pics från helgen.



Två pojkar och en propeller.


Sol i Eriksberg vid vattnet


"Vatten, stan är full av vatten".


På riktigt ser de här tre lätt utvecklingsstörda ut på den här bilden, som så klart gav upphov till en hel del skratt.


Festligaste, feta grillspetten fanns på Grill Del Mundo, som låg vid någon teater. Rekommenderas varmt.


Fina syskonen.


Gino al a´ Del Mundo.


Syskonen Jemthans är bra på att gapa.


Blondinerna spekulerar i filt.

Inga kommentarer: