onsdag, maj 06, 2009

Sweet, sweet Milano och home, sweet home

Det är så jävla kul att resa; både när man är på väg och när man väl är på plats. Dock upplever jag alltid att det likväl som det är kul att resa, är skönt att komma hem. Så även denna gång. Vi hade fyra fantastiska dagar i Milano. Det var en vacker (och varm) stad med fin arkitektur samt mysiga gator och torg. I huvudsak kan man säga att dagarna ägnades åt shopping och mat. Det vill säga två dyra sysselsättningar. För dyrt, det var det. På riktigt. Säg en lunch för två personer med varsin pastarätt, en öl och en läsk för 400-500 spänn. Men vafan, är man på semester så är man. Innan vi åkte ner så resonerade jag så att det blir nog inte så mycket shopping denna gång på grund av min kropp som ju inte är i sitt normaltillstånd. Naturligtvis hade jag helt fel. Zara har passande nog tagit fram en gravid-linje som jag av en händelse stötte på. Eller jag provade en klänning, för att konstatera att den satt riktigt bra, varpå Stefan tittar på lappen: "Zara mum". Jag rusade till avdelningen där jag hittat den och där fanns det några plagg. Två av dem fick följa med hem, plus en del annat från Zara. Shoppade även upp mig på två par skor, det ena i panik (Adidas) sedan jag dag två insåg att kilklackar, sommarvärme, gravidsvullna fötter och promenerande hela dagarna inte är en lyckad kombo. Aldrig har gympadojjor känts så efterlängtade.

Vi shoppade även en del med ögonen eftersom både Cavalli, Dolce&Gabbana och några till storheter inom lyxmodesvängen kommer från just Milano. Vi tittade storögt på kreationerna i dessa butiker plus så klart Dior, Gucci, Miu Miu och så vidare. Blev riktigt sugen så klart men begränsade mig.

Hotellet hade riktigt designflotta rum och en härlig frukostbuffé. Bästa, bästa maten hittade vi i distriktet dit milanesarna själva går (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på). Där fick vi en fantastiskt trerätters och Matilda och Tobbe fick ett fantastiskt italienskt vin som jag tog en klunk av. Den snygge kyparen föreslog en god alkoholfri cocktail sedan han sett min mage så lite festligt blev det. Annars blev det mest mineralvattnet medan de andra sippade öl på uteserveringarna. Priset tog den flaska jag köpte på ett ställe, 8 euro, det vill säga nästan 90 spänn. Haha.

Ska ta och lägga upp några Milano-pics senare.

Väl hemma igen känns allt segt. Trots att vi haft semester så är jag sjukt trött. Har längtat efter en kväll i soffan med Ramses, tidningar och TV. Det får det bli ikväll. Gärna nu. Ska avrunda här och sen åka hem till hemmets lugna vrå.

3 kommentarer:

Sol Jenny sa...

Hej Sofia, och välkommen hem.
Har din medarbetare pratat med dig om en idé till annonsbladet. Ett samarbete med Hårteamet och colaproduktion i Orsa????
En toppenrolig idè, en tävling för läsarna som ger er ett roligt inslag till midsommar. Du kan väl slå Anna Wilander en pling för det är lite bråttom om det ska gå i lås.... (Jag lovar att det är värt att ringa!!) ;)

0250-40208 (Hårteamet)

Kram
Sol jenny

Emelie sa...

Jisses 8 euro för en flarra vatten, du skämtar mig aprilo!!!!!
Skönt att resan har gått bra annars, skrattade så jag dog för en stund när jag läste; -"I just came out the snore". Hahahahhaa, sicken härlig man!!! =DDD

Sofia sa...

Jenny: Jag ska ringa Anna.

Emelie: Ja heeeelt sjuuuukt vilket aprilskämt med vattnet. Men bara att snällt betala.
Jo "I just came out the snöre" har jag skrattat ihjäl mig åt. Man undrar liksom hur han tänkte :)