fredag, maj 29, 2009

Fredagslycka

Det har funnits mycket att glädjas åt den sista tiden. Saker som liksom värmer i hjärtat, allt från cred av kollegor till cred av personer jag skrivit om. Då känns allt mycket roligare - jag blir glad helt enkelt.

I dag är det ju även lycka av den enkla anledningen att det är fredag. En solig sådan dessutom. I går efter jobbet upptäckte jag att det var nån slags grabbkväll på stan och affärerna var öppna till åtta, ja ni läste rätt: affärerna i Mora hade öppet till åtta. Har egentligen inte förstått varför butiksverksamheten är uppbygd så att de har öppet när de flesta andra jobbar. Jobbar man 8-17 eller 9-18 så hinner man ju inte direkt med nån shopping. Affärerna borde vara öppna när de flesta är lediga, det är ju ganska logiskt. Nåja, i går var de riktigt trevligt att strosa runt på stan. Jag fyndade mors dags-present till båda våra mödrar och var för första gången alltså inte ute i sista sekund. Det blev även en tischa till mig och ett par shorts till Stefan. Snyggt!

Vilken svennebanan jag blivit. Kan på riktigt känna glädje över att städa på torsdagskvällar. De är nämligen så sjukt skönt att komma hem till ett rent hus och bara ha helg. I går efter shoppingen blev huset rent och lagom tills det var klart kom den fotbollsspelande sambon tillbaka. "Man brukar fråga hur det gick på matchen", upplyste han sin totalt sportointresserade sambo om. Jag förklarade att jag är antitesen till sport.

I dag är jag sugen på Matildalunch, ja alltså inte att äta Matilda till lunch utan att ha henne som sällis. Har därför telefonterrat Matilda tills jag kom på att hon är på annan ort. Fan då, får bli en snabblunch så att jag hinner med att botanisera i färgaffären.

Inga kommentarer: