måndag, februari 02, 2009

Trams

Egentligen gillar jag inte sånt här trams. Och då kan man ju undra varför jag ska göra´t.

10 Första

Första bästa kompis - Stina. Hon var nyinflyttad på Berget från England och jag från Stockholm.
Första bil - Mini Cooper (som jag fick låna av mina snälla päron)
Första kärlek - Ja vem var det, Peppe eller Björn
Första husdjur - Katten Sixten fanns hemma när jag föddes. Min första egna, Osiris, fick jag när jag var sex år.
Första semester - Förutom massa roadtrips i Sverige/Norge så var det Gran Canaria i fyran
Första jobb - På pappas Tryckeri
Första köpta skiva - NKOTB, jag var som tokig i dem - pinsamt nog
Första piercing - Första och enda - öronen. Tycker att det är vansinnigt fult och trashigt med piercingar någon annan stans.
Första konsert - Hm. Mora Träsk kanske,

8 senaste

Senaste alkoholdrycken - Troppa, fredags
Senaste bilfärd - I går när vi åkte till Orsa, eftersom jag jobbar hemma på fm i dag.
Senaste filmen du såg - Semi-Pro
Senast ringda telefonsamtal - Stefan
Senaste bubbelbadet - hm, i oktober på Tallink Silja
Senast spelade CD-skiva - den aktuella bilskivan med bl.a. "Poker Face" och "Tommy tycker om mig", en salig blandning mao
Senaste gången du grät - är inne i en gråta varje dag-period
Senaste måltiden - frulle; yoghurt, frukt och Paúluns müsli, kaffe och juice

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Nej
Blivit arresterad - Nej
Blivit kär vid första ögonkastet - Typ i alla fall
Fastnat med blicken i någons urringning - Det har jag alldeles säker
Sagt att du älskar någon utan att mena det - Får tyvärr svara "ja" på den, mest för att det i ett risigt förhållande tar lite tid innan man får insikt om att man faktiskt inte älskar den man är tillsammans med.
Busringt till någon - För många gånger, speciellt när vi sov i stallet som småflickor.

7 saker du har på dig

1. chinos
2. tee
3. cardingan
4. förlovningsring
5. mycket varma Craft-strumpor
6. örhängen
7. pärlarmband

6 saker du har gjort idag

1. Ätit frukost
2. Svarat på mail
3. Skrivit
4. Läst bloggar
5. Ringt ett mycket viktigt samtal
6. Läst tidningarna

5 favoritsaker utan rangordning

1. Familj&Vänner (känns inte som en sak)
2. MacBook:en
3. Mitt kök
4. Bilen
5. Tandborsten (är helt manisk på att borsta tänderna)

4 personer du kan berätta allt för

1. Stefan
2. Mamma
3. Emelie
4. Malin


3 val

Blått eller rött?
Rött, definitivt.

Sommar eller vinter?
Sommar då allt är så mycket lättare. Dessutom älskar jag att bada, alla är snyggare på sommaren och så finns det ju så mycket fräscha sommarkläder.

Choklad eller chips?
Kan jag inte svara på

2 saker att göra innan du dör

1. Bli mamma
2. Åka på många långresor

1 sak du ångrar
Skulle väl vara att jag aldrig gjorde klart min c-uppsats och att jag således inte kan ta en magisterexamen i journalistik förrän jag gör det :(

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Alla som vet att jag läser deras blogg. Skulle vara lättare att svara på de/den jag vet inte kommer att göra samma blogginlägg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Puss längtar

Åsa

Anonym sa...

Hej kul att du också har blogg, det har jag med... kolla in den... jag länkar till din från min om de är okey?? :)

Sofia sa...

Åsapussgurkahjärtat; jag längtar mest :)

Carola: Självklart ska du det. Jag slänger in en länk jag med :)