söndag, februari 15, 2009

Fonduerenässans

I går var det en jävligt bra dag på många sätt. Alla som varit i Fryksås vet att det är paradiset i Ovansiljan, Herre min jesus så vackert det var i går med lagom många minusgrader och solsolsol samt slående vacker utsikt. Jag åt våfflor med hjortronsylt och grädde. Underskattat rätt, det borde bli oftare. Efter Frykås åkte vi p åeftermiddagsdrink på Berget innan svarta faran tog oss till Mora igen.


Tre av fyra lördagsglada


Och tre till lördagsglada


Jo, det är sjukt vackert i Fryksås


Stefan fick njuta av en kall pilsner i vintersolen eftersom hans snälla tjej kunde köra


"Invalidot" Tobias klarade lördagen strapatser trots ömt knä och kryckor. Tyvärr lyckades vi inte få till någon hundspanntur.

Lördagskvällen bjöd på en skön renässans. Eller snarare god renässans. Fonduerenässans. Vi gick all in och körde både en oljefondue och en ostfondue, Till det tillbehör en masse att doppa i de goda fonduegrytorna; ox- och fläskfilé, bröd och massa grönsaker. Det var så got att vi undrade varför i hela friden vi inte gjort fondue tidigare. Nu ska jag permanentlåna mor och fars gryta.



Mmm för oxfilé, köttets kött


Kan du gapa lite större, älskling? Hehe.

Efter en lång sittning i Matilda och Tobias fina matsal höll jag på att somna stående. Därför for vi hem vid midnatt och jag v ar så trött när vi kom hem att jag har minnesluckor. Efter nio timmars sömn var situationen en annan. Vaknade även i dag riktigt utvilad. Blev american pancakes till frukost, ytterligare en rätt man borde göra oftare. I dag serverades de med färsk frukt och turkisk yoghurt.

Nu är jag tvingad att se Vinterstudion som typ är det tråkigaste program jag kan komma på just nu. Ska bylsa på mig en massa kläder och hinta att det är dags att ge sig av ut i skogen. På skoter. Kan inte tänka mig nåt jag är mer sugen på just nu .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ok med långlån av grytan!

Sofia sa...

Haha. Så bra. Är mäkta imponerad över att du klarar av att kommentera ;)