tisdag, februari 10, 2009

Somnar

Vissa dagar är jag sjukt taggad på jobbet. I dag är inte en sån dag. Det är en tycka synd om mig själv-dag. Var på lunchmöte i Grönklitt. Det var så vackert att jag fick ont i ögonen. Typ 10 minus (och inte 26 minus som det är hemma i Långlet) , inte ett moln på himmelen och strålande sol. Så där krispigt vitt. Hur som helst så ville jag stanna där. Slänga av mig pälsen och sätta på mig skidoutfit och glajjer och bara vinterhänga. Tyckte sjukt synd om mig själv för att jag fick lov att åka tillbaka till kontoret, där massor av hårt arbete väntade. Det hårda arbetet i kombination med frustration gör att det är ännu mer synd om mig. Som tur är fick jag mottaga följande mess av han jag bor med:
"Vill bara krypa ner under en filt och mysa med dig".

Precis vad jag tänkte. Det är vad det blir. För här på jobbet somnar jag snart.

Inga kommentarer: